onsdag 14. april 2010

Prosjekt rydd og kast

Huset mitt ser ikke ut. Det har ikke gjort det på en bra stund nå, det har vel ikke vært skikkelig ryddig overalt siden jul. Det ser selvfølgelig sånn høvelig bra ut i de rommene som brukes hver dag, sånn som stue, kjøkken, gang og bad. Men resten av huset flyter over.

Jeg har stadig store planer om å komme i orden, men utsetter og utsetter og finner bare rett og slett ikke overskuddet til å starte.

Men nå er det virkelig på tide med en liten våroppryddning. Jeg vet at når våren kommer for fullt får jeg i hvertfall ikke lyst til å gjøre noe inne. Da er det utendørs aktiviteter og hagearbeid som tar all tid.

En av grunnene til at det stadig vekk blir rotete er vel at jeg/vi har for mange ting. Ting vi egentlig aldri har bruk for, ting som bare tar plass, og som vi egentlig ikke har noen plass å gjøre av.

Etter litt søking på nettet etter inspirasjon og tips har jeg kommet over denne siden hvor jeg finner noen bra tips om decluttering. Starte med 5 minutter om dagen må da selv jeg klare??

Jeg tror at jeg i dag skal starte med yttergangen. Den ser for det meste ganske ryddig ut, men det er bare på overflaten. Inne i skuffer og skap ser det ikke ut. Jeg skal starte med en gjennomgang der. Få kastet eller pakket bort vinterklær, klær om er for små, klær og sko som er utslitte osv.

I tillegg skal jeg i dag finne en boks for regninger o.l. slik at det ikke blir liggende på spisebordet eller kjøkken benken.

Så får vi se om jeg holder ut og klarer å gjennomføre dette denne gangen. Jeg krysser fingrene for det i hvertfall.

Ingen kommentarer: