onsdag 5. november 2008

Møte hos Familievernkontoret

I dag har vi hatt møte hos Familievernkontoret. Det var en stor skuffelse.

Møtet startet med at jeg forklarte situasjonen ut i fra mitt ståsted. At mannen min var flyttet ut og at jeg ville at vi skulle forsøke videre.

Jeg forklarte at jeg mente det ikke er unormalt at følelser kan gå i bølgedaler i et forhold.Og at mannen min (eller jeg må vel begynne å si eksen min nå da) har utrolig mye stress og dritt i livet sitt akkurat nå, av årsaker jeg ikke skal komme inn på her.

Jeg hadde forventet at de selvfølgelig skulle høre begge våres sider og ut i fra det kanskje gå litt dypere inn i saken. Kanskje snakke litt om familieverdier i og med at det er små barn innvolvert her. Kanskje komme med litt ting vi begge burde tenke over og kanskje avtale et oppfølgingsmøte om en stund.

Men nei. De hørte min side og hans side. Spurte han om han var klar for å sette sluttstrek for forholdet. Han svarte ja. Og da var det videre til snakk om fordeling av ongen, tvungen mekling og fordeling av eiendeler.

Jeg var så sint og skuffet da jeg gikk ut derfra.

Jeg vet at de ikke kan pålegge noen til å forsøke videre hvis de ikke vil. Men jeg hadde trodd at de tok familielivet til en liten gutt mer alvorlig enn som så.

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Huff, dette skjønner jeg at du er frustert over! Det skal liksom være så lettvint nå for tida, bare fordele eiendeler og gå hver til sitt, liksom, som om ingenting har skjedd.

Cloudberry sa...

*klem*