onsdag 19. august 2009

Høstens målsettinger

Nå begynner høsten sånn smått å komme snikende. Luften er kjørligere og kveldene er mørkere. Snart skifter naturen farger også.

Jeg er glad i høsten. Etter en deilig sommer med uteliv og aktiviteter, er det godt med litt roligere kvelder innendørs nå. Jeg liker å tenne stearinlys, lage en kopp te, eller drikke et glass vin, og krølle seg sammen under et pledd på sofaen. Bare kose seg og slappe av med en god bok, eller litt tv-titting.

Som vanlig på denne tiden av året kommer tankene om at "nå må jeg begynne å leve et nytt og bedre liv". Etter en sommersesong med mye grillmat og lite trening, føler jeg at jeg må bli sunnere.

Denne gangen har jeg satt meg en del mål for høsten (som så mange ganger før...) Disse er som følger:

  • Sette opp ukesmenyer for middager
  • Handle 1-2 ganger i uke. Skrive handleliste og holde meg til den.
  • Jeg vil prøve å komme i gang med trening igjen. Målet er i første omgang 1 gang i uka for å få rutine. Deretter øke til 2-3 ganger i uka.
  • Gå turer
  • Drikke mer vann
  • Drikke mindre kaffe
  • Sette av tid til meg selv. Som alenemor med fulltidsjobb og enebolig blir det ikke mye tid til overs til å gjøre ting for meg selv.
  • Bli flinkere til å gjøre ting sammen med lillegutt. Kvalitetstid :-))
  • Ta vare på kjæresten min og folholdet vårt. Sette av tid til å være kjærester.....
  • Innarbeide rutiner for husarbeid.
  • Og sist, men ikke minst, prøve å legge meg tidligere om kveldene.

Så burde jeg vel kanskje prøve å stumpe røyken også.....

1 kommentar:

Anne (Moseplassen) sa...

Hei :)
Jeg datt inn her på blogghopping, også la jeg merke til at du har satt i tre kolonner i bloggen, men at den ene kolonnen legger seg nederst på bloggen. Jeg regner med at det ikke er meningen?
Grunnen til at den legger seg slik under er at det ikke er plass til alle tre kolonnene. Krymp en av kolonnene eller gjør totalbredden bredere, så burde den sprette på plass av seg selv :)
Du kan gjerne spørre meg om det fremdeles ikke går seg til :)

Ellers, hipp hurra for peiskos og ullpledd og varme ting i kopper :)