mandag 31. august 2009

Julens dillemmaer..

Ja jeg er en julefrik...Jeg tenker allerede en god del på julen. Og jeg gleder meg.

Men jeg har mye tanker rundt selve julaften. Hvem jeg skal feire jul sammen med.

Min x-mann har tidligere sagt at lillegutt skulle feire jul hjemme hos meg, også kan han komme og feire sammen med oss.Det er lenge siden han snakket om dette, og nå har han ny samboer, så jeg vet ikke om han mener dette lenger. Jeg har ikke spurt han heller.

Jeg har ikke lyst til å feire jul sammen med han. Men dersom han vil, får han selvfølgelig komme og feire jul sammen med sønnen sin. Jeg har ikke tenkt å nekte han.

Jeg har ny kjæreste nå. Jeg vil gjerne feire jul sammen med han.

Å feire jul sammen alle sammen er dessverre ikke et alternativ. Det ville bli en eneste stor katastrofe. Alle ville være anstrengt og ukomfortabel. Det ville ikke bli noen koselig kveld for noen.

Så har vi foreldrene våre. Mine foreldre er skilte og bor begge alene. Min x-manns mor bor alene, og min nye kjærestes far er alene. Ingen skal sitte alene på julkvelden.....men jeg kan ikke samle alle heller.

Dette krever en del spekulering for å få kabalen til å gå opp til alles beste.

Jeg håper bare min x-mann finner ut at han skal feire sammen med sin nye samboer i stedet. Det kommer sikkert an på om hun skal feire sammen med faren til hennes barn eller ikke.....

Det er heldigvis en stund igjen til jul, men jeg tenker mye på dette allerede.

Håper bare det løser seg for alles beste. Hovedsaken er at sønnen min får en koselig jul, med familien sin rundt seg.

Ingen kommentarer: