tirsdag 1. september 2009

Hvordan holde på nyforelskelsen?


Jeg er så forelska.
Så hinsides forelska. Og det er så deilig...
Jeg elsker denne tiden hvor man knapt klarer å holde fingrene unna hverandre. Hvor man bare koser seg på sofaen foran tv'n om kvelden, sitte i armkroken og bare være nær hverandre.
Jeg elsker å lage god mat, dele en flaske rødvin, tenne sterinlys og se tv eller en god film.
Bare det å gjøre ting sammen og være kjærester.
Det er så godt å ha en mann som hver dag forteller deg hvor gla han er i deg og hvor deilig han synes du er. En som sender koselige meldinger på SMS eller på Facebook når vi ikke er sammen.

Jeg vet at tiden som nyforelsket er begrenset, men jeg vil gjerne bevare den lengst mulig. Selv om hverdagen kommer håper jeg at vi klarer å være flinke til å ta vare på hverandre, være oppmerksomme på hverandre og ikke ta hverandre for gitt.

Jeg blir så imponert når jeg leser om Karin og Thorvald Stoltenberg. Hvordan de klarer å holde på forelskelsen selv etter 53 år sammen. Hvordan det er de små tingene som utgjør så mye.

Alle nyforelskede tenker nok slik. At denne gangen skal jeg/vi ikke gå i de samme fellene som vi alltid har gjort. Plutselig en dag er hverdagen der uten at man egentlig har tenkt over det.

Hvordan skal man klare å holde på nyforelskelsen lengst mulig?? Tips mottas med takk :-)))

Ingen kommentarer: