onsdag 8. oktober 2008

Drømmen om kortere arbeidstid

Jeg har en drøm om kortere arbeidstid. Gjerne jobbe bare 3 eller 4 dager i uka.

Slik som dagene er nå synes jeg at tiden ikke strekker til. Når vi kommer hjem fra jobb/barnehage og er klokka ofte halv seks - seks før vi er ferdig med middag. Da er det jo like før vi må begynne med kveldsstell/kveldsmat.

Helgene skal man dermed prøve å skvise mest mulig inn i og utnytte tiden best mulig.

Drømmen er å kunne ha fri en dag eller to i uka. Bare lillegutt og jeg. Slik at vi får bedre tid sammen. Han blir jo så alt for fort stor. Om to år begynner han på skolen og da er det for sent. Da er alle dagene opptatt.

Men så var det det med økonomi da. Med store lån og en rente som man ikke vet hvilken vei det går, er vi avhengig av de inntektene vi har. Jeg taper ganske mye på å jobbe 80% istedet for 100%.

Hadde man bare kunnet finne på noe lurt å jobbe med hjemmefra for å spe på inntektene. Jeg blir litt inspirert av en del av damene på InspirasjonOnline som faktisk gjør noe med drømmene sine.

Jeg får fortsette å vri hjernen så kanskje jeg også kan finne på noe lurt snart.

Ingen kommentarer: