fredag 10. oktober 2008

Æ e nordlænning æ

Jeg er nordlenning.

Jeg synes det hadde vært knalltøfft med et OL i Tromsø.

Men ikke for en hver pris. Jeg synes det er helt greit at idrettsstyret sa nei til Tromsø 2018 når det viste seg at prislappen ble dobbelt så dyr om i utgangspunktet.

At mange nordlenninger er skuffet har jeg stor forståelse for. Spesielt de som har jobbet mye for å få OL til Tromsø. Det hadde vært en unik mulighet for å vise fram den flotte landsdelen. Bortsett fra at det stort sett er drittvær der på den tiden av året.

At Otto Jespersens monolog i Torsdagsklubben i går handlet om Tromsø 2018 var ikke overraskende. Men at noen nordlenninger kan føle seg støtt av hans uttalelser, kan jeg ikke tro. Det går ikke an å ta den mannen seriøst. Nordlenninger flest har sans for humor og en god posjon selvironi, så jeg tror de fleste bare synes slikt er litt gøy. Jeg har egentlig ikke så veldig stor sans for hans humor, men han har sine lyse øyeblikk.

Jeg håper at det blir et nytt OL i Norge en gang, men for min del kan vi gjerne vente noen år.

Ingen kommentarer: