onsdag 18. november 2009

Rødvin og kvinner

Dagens gode nyhet til alle kvinner som er glad i å ta seg et glass rødvin.

Iflg denne artikkelen har denne hærlige drikken en fantastisk bivirkning. Dersom man drikker to glass om dagen blir man faktisk kåtere også!!

– Grunnen er at druene i vinen kan bedre blodkarene i kroppen og forsterke
blodstrømmen ned til vaginaen, sier forsker og forfatter av studien Nicola
Mondaini til bladet Men’s
Health.
Dermed kan det føre til at kvinner blir våtere av to glass vin enn
om du ikke drikker.

Jeg var igjennom et samlivsbrudd for litt over et år siden, og var ganske deprimert den første tiden. Da tok jeg et glass rødvin eller to hver kveld, fordi det virket beroligende på meg. Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg fikk spesielt stor sexlyst av det, men det var vel pga depresjonen. Tanken på mannfolk streifet meg ikke engang.

Jeg fortsatte med dette om kveldene en stund etter at jeg var over bruddet. Mest fordi det var kos når jeg endelig fikk litt voksentid.

I denne perioden fikk jeg meg også ny kjæreste. Og det er vel ikke unormalt at man i den perioden når man er nyforelsket synes man har et fantastisk sexliv. Og om det var forelskelsen eller rødvinen som gjorde utslaget, så merket jeg det på "fuktigheten" nedentil.

Det som får meg til å ha tro på at denne studien stemmer, er at jeg nå stort sett har sluttet med disse glassene. Og jeg merker forskjell....

En annen ting jeg leser om er at det nå kommer en ny pille som øker kvinners sexlyst. Det stilles spørsmål om kvinners manglende sexlyst er noe som skal medisineres? I mitt forrige folhold hadde jeg en lang periode hvor all lyst var borte. Det er ikke noen god følelse. Du føler at du må avvise partneren gang etter gang fordi du dessverre ikke har lyst. Jeg lengtet faktisk etter den følelsen av å ha lyst og begjær, og ville gort ganske mye for å få den tilbake.....
En slik pille ville jeg nok gjerne prøv da.


Ingen kommentarer: