mandag 9. november 2009

Svineinfluensaen gjør meg redd

Det er daglig artikler i alle aviser om svineinfluensaen og all dritten den medfører. Jeg synes det er skikkelig skremmede.

Jeg har bestemt meg for å stole på fagfolkene og vaksinere både meg og lillegutt. Men når får vi den??

I vår kommune er de nå startet med vaksinering av risikogruppene, men ingen her vet når vi får flere vaksiner slik at de kan begynne å vaksinere alle andre.

Iflg denne artikelen i VG kan det ta lang tid før vaksinene kommer. Samtidig hevder Verdens Helseorganisasjon at kaldt vær vil gi flere dødsfall.

Her i nord er vinteren i full anmarsj, så jeg frykter at influensaen snart sprer seg her også.Folk rundt meg er hjemme fordi de er syke. Om det er svineinfluensa eller noe annet vet jeg ikke, men jeg synes det er ekkelt.

Sønnen min går i barnehage, og selv om de fokuserer mye på hygiene og smittebegrensning, er barn engang barn. Det er ikke så lett å unngå smitte dersom en av de får noe.Jeg håper vaksinene kommer snart, slik at jeg i hvertfall får vaksinert lillegutt. Jeg er livredd for at han skal få noe. Det sitter i bakhodet hver gang han hoster eller noen av barna på hans avdeling i barnehagen er borte. Jeg er så redd for gutten min....


Norge har heldigvis kjøpt inn mange flere vaksiner enn det vi trenger, slik at det skal bli nok til alle. Spørsmålet er bare om vi får disse tidsnok, eller om vi vanlige folk som ikke er i noen risikogruppe blir syke før vi rekker å vaksinere oss. Det frister heller ikke å ta denne vaksinen rett før jul slik at man blir liggende pga bivirkninger i jula…

Ingen kommentarer: