tirsdag 10. november 2009

Start julerengjøringen nå.

Er du som meg at du vil ha alt rent til jul er det en fordel å starte med julerengjøringen allerede nå.

Det er nå bare litt over 6 uker igjen til julaften og skal man unngå å stresse seg ihjel like før jul kan man gjøre en god del av rengjøringen selv om vi er i november.

Jeg starter ofte på denne tiden. Jeg tar rom for rom, og starter med de rommene som er minst i bruk. Det er kun en gang i året at jeg rydder og vasker i alle skuffer og skap, og det er til jul. Dersom jeg får gjort mest mulig av dette i november, blir det mer tid til førjulskos i desember. Kjøkken, stue og bad tar jeg selvfølgelig i desember, ellers blir det skittent igjen. Men boder, kontor og andre rom som ikke er så mye i bruk blir ikke det. Da holder det med en skikkelig helgevask til lillejulaften.

På denne måten kan jeg bruke lillejulaften til å kose meg sammen med sønnen min med juletrepynting, gløgg og pepperkaker. Istedet for at han har en mamma som jobber til langt over midnatt for å bli ferdig med alt som må gjøres, og er trøtt som en strømpe når selve dagen kommer.

Ingen kommentarer: