torsdag 12. november 2009

Svineinfluensa igjen...

Da var svineinfluensaen kommet for fullt i vår kommune også. Det meldes om tilfeller i barnehagene og på skolene her. I barnehagen der lillegutt går er det barn som er hjemme med influensa. Det er ikke med lett hjerte jeg leverer han der om morgenen. Men hva skal man gjøre? Vi kan ikke bure oss inne heller...

Jeg kjenner at jeg blir merket av mediehysteriet. Jeg vet at for de aller fleste er denne influensaen ikke farlig. Jeg leser om at hvert år kan vanlig sesonginfluensa ta livet av flere tusen her i landet. Det som er spesielt denne gangen er at det er de yngre som er hardest rammet. Jeg har aldri vært redd for influensa tidligere, og jeg prøver å ikke være det denne gangen heller. Men jeg, som alle andre, blir påvirket av media.

Alle større arbeidsplasser her får større og større sykefravær. Det merkes godt på min arbeidsplass også. Vi har ikke så mange som er syke enda, men dersom alle som blir det skal være hjemme i 7-8 dager for sikkerhets skyld, blir det stort arbeidspress på de som er igjen.

Ikke er vi ferdige med å vaksinere risikogruppene i vår kommune heller, så det kan ta tid før vi andre får den. I mellomtiden får vi bare prøve så godt vi kan å holde oss friske, følge de hygiene-rådene som er gitt og krysse fingrene....jeg har ikke tid til å bli syk nå.

1 kommentar:

Lise - Borgerrettighetspartiet (BRP) sa...

Herre Jesus Kristus! Velsign disse tankeløse og samvittighetsløse politikerne i Krf for deres ugjerninger ved at de ønsker å sende den helsefarlige pandemrix-influensa-vaksinen til giftprodusenten -GlaxoSmithKline med høyt kvikksølvinnhold til mennesker i fattige land.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEn!


Lise Tollefsen Slembe
Leder for Borgerrettighetspartiet(BRP)
og HULK org. (help for youth in seriouse lifecrises)
http://www.hulk.no

NB: Regner med at jeg blir bønnhørt denne gangen!