fredag 26. september 2008

Alenetid

I kveld har jeg huset for meg selv. Mannen er bortreist og lillegutt er på overnattingsbesøk hos besteforeldrene sine.

Min første tanke var at kanskje jeg skulle benytte anledningen til å ringe noen venninner og kanskje dra en tur på byen. Eller kanskje invitere noen hjem til meg for å drikke litt rødvin.

Men jeg slo det raskt fra meg.

Jeg skal benytte anledningen til å kose meg hjemme. Det er første gang siden lillegutt ble født for 4 år siden at jeg skal være for meg selv hele kvelden og natten.

Jeg skal kose meg hele kvelden, nyte stillheten og bare surfe på nettet, se på tv og kanskje lese litt eller strikke litt.

Og i morgen skal jeg sove til jeg våkner av meg selv. Ingen som roper: "Mamma nå må du stå opp". Jeg skal ikke være fyllesyk og sove bort dagen. Jeg skal drikke kaffe i fred og ro, og kanskje ta meg en liten tur til byen.

Jeg skal nyte den tiden jeg har, for det blir sikkert lenge til neste gang.

1 kommentar:

Lise sa...

Høres utrolig deilig ut. Kos deg! :)