tirsdag 9. september 2008

Hyttedrøm

Den som hadde hatt sin egen hytte. En egen hytte med egne ting, eget sengetøy, egen mat i skapet, og som man kan bruke når man vil. Som man kan forandre og dekorere som man vil.

Vi har tilgang til å låne hytte. To faktisk. Men det blir ikke helt det samme.

Jeg ønsker meg en hytte hvor jeg kan ha mine ting, og hvor jeg da vet hva som befinner seg der. Slik at man slipper å drasse med seg dopapir, stearinlys, ketchup, zalo og alle slike ting man ikke er sikker på om det er der fra før.

Jeg ønsker meg en hytte hvor vi kan ha våre klær liggende, vårt sengetøy, fiskestenger, akebrett o.l.

Men den største drømmen av alle er å ha en hytte hvor man kan sitte ute på fine sommerkvelder med et glass rødvin og en god bok. Eller inne om vinteren og spille kort eller yatzy med familien med bare stearinys og oljelamper som belysning, mens det spraker deilig i ovnen.

Hadde bare økonomien sagt "ja, kjøp i vei" så hadde det ikke vært noe problem. Men den er ikke der enda.

Men en dag skal den komme dit og i mellomtiden holder jeg drømmen ved like.

Ingen kommentarer: