tirsdag 23. september 2008

Trening - terapi for sjelen

Jeg er endelig kommet i gang med treninga etter en sløv sommer. Målet mitt er å trene minst 2 ganger i uka på det lokale treningssenteret.

Bare man klarer å lette baken fra sofaen etter middagen, er treningen den beste terapi for min kropp og sjel. Bare det å få litt tid for seg selv, uten noen som maser på deg hele tiden og skal ha oppmerksomhet, er gull verd.

Jeg er ikke elegant og smidig i bevegelsene. Jeg har koordinasjon som ei ku. Jeg er en av de som står bakerst i aerobic-salen i frykt for at andre skal se at jeg surrer og roter. Men jeg lærer litt etterhvert og blir bedre og bedre.

Men jeg elsker det. Det er gøy og det er min tid.

Og det beste av alt er følelsen man har etterpå. Deilig sliten.

Da kan man sitte og kose seg seg resten av kvelden. Med god samvittighet.

Ingen kommentarer: