lørdag 27. september 2008

"Kunsten å få gjort alt og likevel ha tid til deg selv" av Dawna Walter


Jeg kom over denne tittelen for en god stund siden. Jeg husker ikke hvor det var, antagelig på ett eller annet forum.

Boken har stadig vekk dukket opp i tankene mine. Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe den, men var usikker på om den var så bra som den høres ut.

Så fant jeg den på biblioteket, og lånte den med hjem for å kose meg med den i helga.

Men jeg ble skuffet. Det var ikke akkurat noe revolusjonerende med den.

Når jeg leser tittelen forventer jeg masse gode tips for å effektivisere seg selv, slik at man får mer tid til overs enn man har fra før.

Greit nok at det å rydde vekk og kaste det du har i klesskapet, og ikke har brukt det siste året, gjør at du bruker mindre tid på å lete etter klær du kan bruke.

Og det sier seg selv at dersom du sover en time mindre om natta, har du en time mer enn før.

Men sminketips, matoppskrifter og hvilke farger du bør omgi deg med, synes jeg ikke har så mye med effektivisering å gjøre.

Nei. Jeg er glad jeg lånte denne boka på biblioteket og ikke kjøpte den.

Den er et typisk eksempel på at en god tittel selger.

Ingen kommentarer: