mandag 29. september 2008

Enighet om redningspakke i USA

Da er demokratene og republikanerne endelig kommet til enighet om en finansiell redningspakke for den amerikanske økonomien.

Men det ser likevel ikke ut til at det blir noen ende på elendigheten.

Oslo Børs er i minus i dag, og de amerikanske futtene peker kraftig nedover i dag også.

Jeg har en del sparepenger investert på børsen som per dags dato ikke har noen spesielt god utvikling.

Og ja, jeg er klar over risikoen ved investering i aksjer. Og nei, jeg har ikke investert penger jeg ikke har råd til å tape.

Men nå er jeg mektig lei over at Bush og resten av den amerikanske finansielle verden skal styre alt. Jeg er lei av at det skal gå ut over oss småsparere når amerikanske banker driter på draget.

Jeg får vel sitte med disse aksjene noen år til markedet roer seg. Heldigvis betaler de utbytte slik at jeg har noe igjen likevel, selv om størrelsen sikkert blir fallende på lik linje med verdensøkonomien.

Jeg gleder meg i hvertfall til vi er ferdige med Bush.

Ingen kommentarer: